تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 آبان 1399 - 14:44
کد خبر : 77822

رکورد دار حلقه هولاهوپ کشور در رشت تجلیل شد

رکورد دار حلقه هولاهوپ کشور در رشت تجلیل شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ علی برزگر نونهال اهل رودبار گیلان که رکورد دار حرکت با حلقه هولاهوپ است ، از سوی هیات ورزش های همگانی گیلان تجلیل شد. طی مراسمی در دفتر هیات ورزش های همگانی استان گیلان در مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت ، از سوی مسئولان این هیات از علی برگزر نونهال

جارستان به نقل از ایرنا؛ علی برزگر نونهال اهل رودبار گیلان که رکورد دار حرکت با حلقه هولاهوپ است ، از سوی هیات ورزش های همگانی گیلان تجلیل شد.

طی مراسمی در دفتر هیات ورزش های همگانی استان گیلان در مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت ، از سوی مسئولان این هیات از علی برگزر نونهال ۱۰ ساله اهل شهرستان رودبار گیلان، تجلیل و تقدیر شد.

رئیس هیات ورزش های همگانی گیلان در این خصوص اظهار داشت: علی برزگر این نوجوان شایسته گیلانی مسیر حدود هفت کیلومتری از منجیل تا شهرستان رودبار را با حلقه هولاهوپ طی کرد.

علی زهری افزود: علی برزگر با پیمودن این مسیر ، رکورد حلقه زنی هولاهوپ را به خود اختصاص داد که این کار این نوجوان گیلانی بسیار ارزشمند و ستودنی است چون توانست به صورت پیاده روی و در مسیر هفت کیلومتری، این کار را انجام دهد.

وی بیان کرد: البته با توجه به بحران کرونا که باعث تعطیلی مدارس و مراکز ورزشی شده ، هدف از ثبت این رکورد توسط این نوجوان گیلانی ، تشویق نونهالان ، نوجوانان و جوانان به امر ورزش و فعالیت های جسمانی است.

رئیس هیات ورزش های همگانی گیلان خاطرنشان کرد: این رکورد پیش از این دست یک دختر نوجوان بختیاری بود و امیدواریم که ورزشکاران رده های سنی مختلف کشور ما بتوانند در ورزش های همگانی فعالیت های بیشتری داشته و رکوردهای خوبی را در سطح ملی و بین المللی به نام خود ثبت کنند.

حلقه هولاهوپ یک وسیله ورزشی است که در اطراف کمر، اندام یا گردن چرخانده می‌شود که حلقه مدرن در سال ۱۹۵۸ اختراع شد اما کودکان و بزرگسالان در سراسر جهان با حلقه‌های گوناگون در طول تاریخ بازی کرده‌اند.

حلقه‌های هولا برای کودکان حدود ۷۱ سانتیمتر قطر و برای بزرگسالان در حدود ۱٫۰۲ متر قطر دارد که مواد سنتی برای ساخت حلقه‌ها بید، چوب خیزران ، انگور و گیاهان سخت می‌باشد اما امروزه این حلقه ها از لوله‌های پلاستیکی ساخته می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.